Bereikbaarheidsdienst ingezet voor Gladheidbestrijding bij HHNK
Het hoogheemraadschap zet Nerve Centre in bij de gladheidbestrijding in Noord Holland. Binnen 5 minuten worden 20 of meer medewerkers ingelicht over strooiacties. Op de computer kunnen ze precies zien wie er heeft gereageerd.
900+
Heerhugowaard
Overheid
Met één druk op de knop de juiste mensen bereiken
Voor deze overheidsinstantie staan algemeen belang en de veiligheid voorop. Nerve Centre wordt ingezet voor gladheidbestrijding. Het is belangrijk dat de medewerkers het weerbericht goed in de gaten houden en dat ze, indien nodig, binnen korte tijd andere medewerkers kunnen bereiken om de wegen te laten bestrooien. Voorheen had het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier daar coördinatoren voor die de medewerkers handmatig moesten opbellen. Door de reorganisatie die heeft plaatsgevonden bij het hoogheemraadschap, werd alles heel anders ingedeeld en kregen ze minder leidinggevenden die deze coördinerende rol over konden nemen. De ICT afdeling ging zoeken naar een systeem dat met één druk op de knop veel medewerkers tegelijk in kan lichten. Het hoogheemraadschap kwam bij Nerve Centre terecht en ging het systeem al begin 2007 gebruiken.
René de Rijk, Cluster Hoofd Onderhoud Wegen, vertelt over het gebruik van Nerve Centre: “Als we bijvoorbeeld ‘s avonds gaan strooien, spreken we van tevoren een bericht in en versturen dat naar de betreffende medewerkers die we in groepen hebben verdeeld. Het bericht luidt bijvoorbeeld “we gaan vanavond om 7 uur beginnen met strooien”. Met een druk op de knop worden zo’n 20 mensen ingelicht die het ook weer kunnen bevestigen. Wij zien achter de computer wie er heeft gereageerd. Het is belangrijk dat we zowel overdag als in de nacht het weerbericht goed in de gaten houden. ’s Nachts kan het zo zijn dat we als het glad is een bericht inspreken en direct aan de slag moeten.”
Het Hoogheemraadschap gebruikt de Nerve Centre Bereikbaarheidsdienst inmiddels ook voor andere diensten, zoals de storingsdienst en een aantal wach- en waakdiensten. Over de efficiency vertelt René de Rijk: “De efficiency van de organisatie is behoorlijk verbeterd, we maken nu veel minder kosten. De medewerkers zijn veel sneller ingelicht, dit gebeurt nu namelijk binnen 5 minuten. We zijn heel tevreden over het systeem en hebben het al veel gebruikt!
"De efficiency van de organisatie
is behoorlijk verbeterd; we maken nu veel minder kosten en medewerkers zijn binnen 5 minuten ingelicht."
Het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier is een overheidsinstantie met een democratisch gekozen bestuur met een eigen belastingsysteem. De functionele taak van het hoogheemraadschap is: water beheren, water keren, zorgen voor een goede waterkwaliteit en wegen beheren. Het hoogheemraadschap zet Nerve Centre® in bij de gladheidbestrijding in Noord-Holland.
Vergelijkbare cases
Klaar om aan de slag te gaan?
Wil je weten hoe we jouw organisatie kunnen helpen met de Nerve Centre Bereikbaarheidsdienst?
Plan een gratis demo