Steeds meer klanten kiezen voor de Nerve Centre cloudoplossing
RFS Wehkamp is onlangs overgestapt van een Nerve Centre on-premise omgeving naar een Nerve Centre cloudoplossing. De succesvolle migratie en samenwerking hebben we natuurlijk gevierd met een heerlijke taart!
Steeds meer klanten kiezen voor een cloudoplossing. In deze blog vertellen we je hier graag meer over.
De technische details van de Nerve Center cloudoplossing
Bij de Cloud versie van Nerve Centre is de engine in Microsoft Azure ondergebracht. 7×24 bewaking van hard- en software als ook diverse veiligheidsvoorzieningen zoals 3-voudige koelings-straten, noodstroomvoorzieningen met dieselaggregaat, dubbele fysiek gescheiden aansluitingen op glasvezelnetwerken etc. maken een zeer hoge up-time mogelijk.
Alle servers waarop Nerve Centre in the cloud zich baseert worden 7×24 gemonitord op tientallen kritieke punten. Het spreekt voor zich dat fall-back en backup systemen up to date zijn.
De cloud-versie van Nerve Centre wordt zeer frequent automatisch getest door een extern systeem. Dit systeem is in staat om bij een eventueel falen van de test automatisch engineers van het Nerve Centre support-team op te roepen. De praktijk leert dat de uptime van Nerve Centre in the cloud vrijwel 100% is geweest vanaf de start.
Schematische weergave van de Nerve Centre Cloud omgeving
In de figuur is schematisch weergegeven hoe Nerve Centre uit de cloud eenvoudig inzetbaar is voor organisaties met diverse vestigingen. De ervaring van Nerve Centre voor zowel alarmgever als alarm ontvanger is identiek aan de situatie waarin Nerve Centre on premise is geïnstalleerd.
Een vrijwel altijd gebruikte input module voor Nerve Centre is de console. Dat is een deel van Nerve Centre dat via een webbrowser of via een ClickOnce client gebruikt wordt voor zowel het starten van alarmen als ook voor het monitoren van gestarte alarmen.
Aansluiting lokale apparatuur
Door diverse remote modules van Nerve Centre is het mogelijk dat lokale apparatuur toch wordt aangesloten op de cloud-oplossing. Voorbeelden hiervan zijn:
-
Brandmeldcentrale (Espa 4.4.4): via een Remote Espa unit wordt de seriële output van de brandmeldcentrale naar IP omgezet. Nerve Centre kan vanuit de cloud toch de status van de verbinding met een lokale brandmeldcentrale bewaken en indien nodig alarmeren als de verbinding wegvalt.
-
Digitale contacten: een aantal Nerve Centre digital i/o units is beschikbaar om zowel kleine als grotere aantallen contacten aan te sluiten. Een voorbeeld van een module met 12 input en 8 output contacten is op de foto weergegeven.
Het spreekt voor zich dat er een kwalitatief hoogstaande IP-verbinding tussen klantlocatie en Nerve Centre nodig is bij gebruik van IP-modules of consoles.
De voordelen van de Nerve Centre cloudoplossing op een rij
- De cloudoplossing geeft je maximale controle ter bescherming van mens, bedrijf en milieu.
- Alle communicatie in urgente situaties worden snel en efficiënt afgehandeld.
- Alarmering vindt plaats op elk gewenst device.
- Lage opstartkosten en een all-inclusive maandbedrag.
- Deze dienst neemt u de zorg uit handen voor zowel de investering, de implementatie, het onderhoud als het operationele beheer van een dergelijke oplossing.
- Er wordt gebruik gemaakt van verschillende technieken en technologieën waardoor een zeer flexibele oplossing mogelijk is;
- Het is een toekomst vaste oplossing die mee kan groeien met de ontwikkelingen van jouw organisatie.